IVAN SELAK
Prizemljio MIG kojem se u zraku zapalila kabinaNa visini od 2800 metara i pri brzini od 850km/h, brigadir Ivan Selak začuo je eksploziju. Kabina se napunila dimom i prašinom te počela gorjeti
OPŠIRNIJETest pilot, brigadir Ivan Selak krenuo je 19. lipnja na probni let MIG-om 21, popularnom ‘Kockicom’. Zrakoplov je tek stigao sa servisa motora u Zrakoplovno tehničkom zavodu.
Sjeo je u kokpit, zarulao pistom i brzinom od 850 km/h vinuo se na 2800 metara visine. U jednom trenutku, kaže, samo je začuo snažnu eksploziju.
-Nešto prije toga testirao sam motor i isprva mislio da je on eksplodirao ili da sam se s nečim sudario. Osjetio sam zanošenje aviona. Počeo se tresti i bio je neupravljiv. U jednom trenutku došlo je do dekompresije, kabina se napunila dimom i prašinom - prisjetio se Selak tog 19. lipnja. Kako sa pilotskog mjesta u prednjoj kabini ne može vidjeti zadnji dio letjelice, ovaj iskusan pilot HRZ-a znao je da mora odmah početi slijetati. U zraku i sa zadnjom pilotskom kabinom u plamenu, brigadir Selak nije previše razmišljao.
-Sve se odigralo u nekoliko sekundi. Nisam znao što se dogodilo, nisam za to imao vremena. Stigao sam tek baciti oko iza i vidio sam da dijelovi aviona vire van. Zaista je prava sreća da nitko nije bio iza mene - kaže Selak. Kabina se rasprsnula, poklopac odletio, a on ostao potpuno pribran. Nije nimalo paničario.
- Posao mi je da ostanem pribran i ne vidim zašto me se naziva junakom i herojem. Plaćen sam za to da se snađem - kaže nam Selak. Da su Kockici ispala vrata kabine, Selak je saznao tek nakon što je uspješno prizemljio zrakoplov.
- Sretan sam što nitko nije stradao - rekao je.
U HRVATSKU JE VRATIO OSVETNIKA DUBROVNIKA
Brigadir Ivan Selak jedan je od najboljih pilota Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. On je 1992. napustio JNA i u Hrvatsku vratio MIG-21. Taj MIG kasnije se uključio u obranu Hrvatske kao legendarni Osvetnik Dubrovnika.